laupäev, 16. detsember 2006

Mida mina arvan


Muraste, 1. juuni 2006

Tallinna Järveotsa Gümnaasiumi XXII lennust läks aega teenima 3 noorsandi 26-st (nii on see ka kõikjal mujal). Ehk siis ajateenistusest, mis peaks teoreetiliselt olema kohustuslik kõigile 18-27-aastastele meestele, pole haisugi. Kurb, et on popp oma riigi kaitsmisest eemale hiilida (põhiline, mida ma TTÜ-s kuulen). Tõesti hakkab tunduma, et eestlasele meeldibki olla orjarahvas.

http://www.postimees.ee/011206/esileht/siseuudised/231824.php
Kui kõike ei jaksa, siis pea kohustuslikud on lugemiseks teine ja kolmas küsimus.

Oleks ajateenijate hulk suurem, oleks ka potentsiaali, et sinna rohkem intelligentset kontingenti satub - nii ajateenijateks kui ka kaadrisse. Niipalju kui ma sõjaväes käinud kursusekaaslastelt kuulnud olen, on paljud ühte sattunud suhteliselt kahtlaste jorssidega ning üldmulje sellest 8-kuusest üritusest jääb halb, räägi siis veel tohutust kaitsetahte suurendamisest. Teised arvavad lihtsalt, et see on mõttetult raisatud aeg - Kennedy ütleks selle peale: "Ära küsi, mida sinu maa saab teha sinu heaks, küsi endalt, mida sina saad teha oma riigi heaks."

Ja kaitseminister peaks olema inimene, kel sõjaväega ka mingigi suhe on, see mees pole varem vist vormigi selga saanud, igatahes suhtumine on näha.

Kokkuvõttes ei tahagi ma öelda, et keegi Eestile kohe kallale tungiks või et ajateenistus kõik mured lahendaks, aga postimehe lingis esimene ja kolmas küsimus on piisavad argumendid. Kõik see kellegi teise kaela lükata on veidi liiga sinisilmne lahendus - kui meil on ükskõik, siis keda see üldse huvitama peaks? Mul isiklikult pole erilist tahtmist ühel heal päeval rubladega maksma hakata, oma kodumaal vähemalt. Si vis pacem, para bellum.

Aga noh, mida mina ka tean, idealistlik maailmapilt inimeselt, keda aega teenima ei tahetud.

4 Comments:

Anonymous Helene said...

Nõustun. Loomulikult ei peaks 100 prossa meestest sinna trügima: osad kasvõi juba liig madala IQ tõttu, aga 75% poleks ju mingi võlutrikk. Või mis? Pealegi - kammoon - see pole nsvl armee, et kartma peaks. Kuuldavasti pigem liiga lebo kui midagi.. Saab endale autojuhiload (ei huvita, Märt, sinu keelenõuanded) tasuta teha. Jne.

Aga mida mina, naine, tean.

20 detsember, 2006 23:37  
Anonymous Anonymous said...

Kusjuures ei saa juhiluba niisama lihtsalt midagi. Esiteks tuleks siis seal olla 11 kuud, mitte 8.
Ja kõiki sinna autojuhiks ei võeta ikka ka.

21 detsember, 2006 22:30  
Anonymous paul said...

Ohjubedus, ma lugesin nüüd üle, misasja ma siia kokku olen kirjutanud - lõpukirjandist on ikka väga kaua aega möödas, eneseväljendus longab täiega.

Et praegu ongi sõjaväes enamasti just need, kel on liig madal IQ või mingi müstiline patriotism või passi kirjutatud rahvuseks "venelane". Jutu üks pointe oligi see, et ca75% (eestlastest) võiks küll sõjaväest läbi käinud olla - siis ehk ei mõeldaks, et on imelik sinna minna vms vaid võetaks kui elu loomulikumat osa. Ajakasutus võiks sel juhul ka seal mõistlikum olla (kivi KV kapsaaeda). Iisraelis näiteks funkab see küll, teenivad naised ka - neil on ümberringi riigid, kes esimesel võimalusel juudid maalt üldse hävitaks ja muudmoodi nad eriti eksisteerida ei saakski - aga kas meil mitte veidigi sarnane seis pole?

Palgasõjavägi on minu silmis kahtlane - kui Ligi väidab, et 5000 ajateenijat on selgelt liiga väike hulk mehi üldse millegi tegemiseks, siis kas 1000 palgasõdurit oleksid paremad? Lisaks: Scoutspatis (praegused palgasõdurid) pole praegugi kõik kohad täidetud ja väidetavalt on umbes pool koosseisust venelased. Antagu mulle selline vahetegemine andeks, aga ma ei ole nende lojaalsuses eriti kindel - mis siis veel saaks kui ülejäänud rahvas end üldse kaitsta ei oskaks?

Veel: kaitseväes käinute arvamusi lugedes väidavad reeglina nad, et kuigi alguses ei pruugi selle väärtusest aru saada, aga ühel hetkel hakkab siiski kohale jõudma, et millekski oli ajateenistus siiski hea ja elus vajalik etapp.
Muide, mis tunnetega näiteks lapsed koolis käivad?

24 detsember, 2006 12:34  
Anonymous Silja said...

Mis tunnetega?

-Bäääää, juraaaaa....
-Tapke end maha!
-Ainult minema siit....
-Äh? Mina vä?
-Mingi... peab ju. Või, ei?!

Puänt: kunagi saadakse aru, et olid head ajad. Oli vaja. On vajalik.

Ma ise ei tahaks eriti teenida. Kui vastu peaks, äkki siis tahaks;) Aga seda küll ei näeks, et ajateenistus nüüd kappi pandaks.

26 detsember, 2006 22:45  

Postita kommentaar

<< Home